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<div style="direction: ltr;font-family: Tahoma;color: #000000;font-size: 10pt;">Hi, all,<br>
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We are porting Barrelfish onto TilePro64 architecture. Now we plan to use TilePro's UDN network to replace barrelfish's UMP to implement inter-core communication. I notice that in Barrelfish's generic model, the server first exports a service, and then the
 client binds that service to initialize itself. And then the client will return something to the server, and then the server initialize its part.<br>
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As far as I know, the function ump_chan_bind() is to initialize the client, and ump_chan_accept() is to initialize the server.<br>
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My question is:<br>
is it possible to pass some values from client to server, and then the server replies some values to the client, and which functions or handlers is for this purpose?
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For our demultiplexing, we have different channels per core and need to know to which channel_id&nbsp; to send a message to. So we need to send the client's channel_id to the server while binding and the server needs to send back its channel_id to the client on
 the bind_reply.<br>
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Best regards,<br>
Xiaowen<br>
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</div>
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